پایان شب سخنسرایی
نوشته شده توسط : سید امیر احمد رضوی

 

 



پایان شب سخن سرایی

 

می‌گفت ز سوز دل همایی 

 

فریاد کزین رباط کهگل 

 

جان می‌کنم و نمی‌کنم دل 

 

مرگ آخته تیغ بر گلویم

 

من مست هوا و آرزویم

 

روزم سپری شده است و سودا

 

امروز دهد نوید فردا 

 

مانده است دمی و آرزوساز 

 

من وعده سال می‌دهم باز 

 

آزرده تنی فسرده جانی 

 

در پوست کشیده استخوانی 

 

در حنجره‌ام به تنگ انفاس

 

از فربهیم نشانه آماس

 

با دست نوان و پای خسته

 

بار سفر فراق بسته 

 

نه طاقت رفتن و نه خفتن

 

نه حال شنیدن و نه گفتن 

 

جز وهم محال پرورم نیست

 

می‌میرم و مرگ باورم نیست 

 

زودا که کنم به خواب سنگین

 

تن جامه ز خون سینه رنگین 

 

از بعد شنید و گفت بسیار

 

خاموشی بایدم به ناچار 

 

در خوابگه عدم برندم 

 

لب تا ابد از سخن ببندم 

 

زین دود و غبار تیره خاک 

 

غسل و کفنم مگر کند پاک 

 

    

 

 

 



ای دخترکان نازپرور

 

ای در صدف زمانه گوهر

 

زنهار به مرگ من ممویید 

 

جز ذکر و دعای حق مگویید 

 

از من به بهشت دور باشید

 

گر چهره به ماتمم خراشید 

 

این چیست فغان و بانک و فریاد

 

چون طایری از قفس شد آزاد 

 

من مرغ سرادق الستم 

 

از بند طلسم جسم رستم 

 

کردم سفری ز دار فانی

 

رفتم به سرای جاودانی

 

مرگ است حیات تازه در نقل   

 

از مسکن حس به مأمن عقل 

 

اوصیکم ایها الذراری 

 

در محنت و رنج بردباری

 

چون دست به کار حق نداریم

 

باید ره بندگی سپاریم 

 

آنجا که قضای حق دهد بیم

 

کو چاره به جز رضا و تسلیم

 

باید به قضای حق رضا داد   

 

تن را به قضای مامضی داد

 

پند پدرانه‌ام نیوشید 

 

در کار رضای حق بکوشید

 

   

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: